پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

طراحی کاشت‌ برای‌ یک‌ باغ‌ رسمی‌

 

 

ممکن‌ است‌ جای‌ کافی‌ برای‌ یک‌ باغ‌‌ وجود نداشته‌ باشد ولی‌ یک‌ طراح‌ توانا ‌می‌تواند در یک‌ حیاط‌ کوچک‌ به‌ ویژه‌ اگر خانه‌ دارای‌ یک‌ سبک‌ مجلل‌ باشد، طرح مناسب‌ خلق کند. باغهای‌ رسمی‌ متقارن‌ و  دقیق‌ بوده‌ و گلها به‌ صورت‌ شبکه‌ای‌ یا به‌ صورت ‌بسترهایی‌ با خط‌ کناری که‌ شامل‌ پرچین‌ کوتاه‌ باشد و درختان‌ و درختچه‌ها به‌ صورت ‌بسیار دقیق‌ شکل‌ گرفته‌اند.

هنگام‌ انتخاب‌ گیاه‌ برای‌ یک‌ باغ‌ رسمی‌، گیاهانی‌ انتخاب‌ نمایید که‌ رشد آهسته‌ و فشرده‌ای ‌داشته‌ باشند در غیر این صورت‌ باید تمام‌ وقت‌ خود را صرف‌ هرس‌ و قیچی‌ کردن‌ آنها نمایید. همینطور اندازه‌ گیاه‌ در حالت‌ بلوغ‌ را به‌ دقت‌ مورد توجه‌ قرار داد. و به‌ تناسب‌ آنهاتوجه‌ بسیاری‌ نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 22 خرداد 1390 ساعت 10:35 http://hosseinb.blogfa.com

سلام
من هم همیشه برای محیط های کوچک باغهای منظم رو پیشنهاد می کنم .
خوشحا می شم در مورد این مطلب خودم نظرتون رو بدونم .
http://hosseinb.blogfa.com/post-6.aspx

حسین جان
من از مطالعه وب شما در یافتم که شما تجربه زیادی در احداث فضای سبز دارید وفکر می کنم که جواب محکمی به نظر شما نتوانم بدهم اما یک نکته را هم من و هم شما می دانیم که طراحی با توجه به نوع معماری تفاوت می کند هر محوطه ای تحت تاثیر سبک معماری بناست ولی اگر طراح هدف خود را مشخص کند می تواند بنا را نیز تحت تاثیر قرار دهد به گونه ای که ارزش های معماری بنا را افزایش دهد.
به صورت دیگر هم ممکن است که طراحی را تعریف کرد مثلا اگر می خواهیم یک بنای کوچک را به صورت بنایی بزرگتر جلوه دهیم ، می توان درختان کوچکی که فرم درختان تنومند را تداعی می کنند را در جلوی ساختمان غرس کنیم و بالعکس اگر بخواهیم بنایی با عظمت را کوچک جلوه دهیم درختانی با عظمت را در مقابل آن می کاریم.
توجه داشته باشیم که در گذشته نیز در جوار بناهای مذهبی هیچ گاه درختان تنومند را نمی کاشتند و از سبک محوطه سازی منظم استفاده می کردند تا شکوه سازه مذهبی را به رخ بکشند. مانند کلیساهای گوتیک.
حال شما چگونه فکر می کنید ما باید برای محیط های کوچک چه طرحی را ارایه کنیم؟
بدرود شریعتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد