پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

قدومه Erysimum cheiri

 

BRASSICAEAE 

WALLFLOWER

شکوفه‌های خوشبوی قدومه معمولا نارنجی یا زرد می باشد، اما گل‌هایی با تونالیته قرمز، صورتی یا شیری رنگ هم تولید می کند. این گیاه برای ترکیب‌های بهاری ایده‌آل است.

شرح ویژگی

این گیاه چندساله معمولا به صورت یک‌ساله یا دوساله‌ای نیمه بادوام پرورش داده می‌شود. از اواسط بهار تا اوایل تابستان توده‌های انبوه برگ‌های سبز و باریک، خوشه گل‌های چهارپر به پهنای 5/2 سانتی‌متر می‌روید.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع 30 تا 60 سانتی‌متر، گستردگی تا 30 سانتی‌متر.

بهترین محل پرورش

کاملا آفتابگیر تا نیم‌سایه با خاک معمولی تا مرطوب، زهکشی خوب و PH خنثی کمی قلیایی.

شیوه پرورش

دانه‌ها را در اوایل بهار در هوای آزاد و یا حدود 8 هفته قبل از آخرین زمان یخبندان درون خانه بکارید. دانه‌ها را در عمق 6 میلی‌متری کاشته و حول و حوش آخرین یخبندان گیاهان را با فاصله 20 تا 30 سانتی‌متر از هم بکارید. در مناطقی که یخبندان ندارند، این گیاه را به صورت دوساله پرورش دهید. در اوایل بهار دانه را در گلدان یا بستر گلخانه‌ای بیفشانید، اوایل پاییز گیاه را به محل گل‌دهی خود ببرید. برای اینکه خاک را به صورت یکنواخت مرطوب نگه دارید گیاه را در طی دوره‌های خشکی و بی‌آبی آبیاری کنید. وقتی گل‌دهی گیاه تمام شد گیاهان را از خاک درآورید و به خاک کود گیاهی بدهید.

کاربرد در فضای سبز

برای رنگ‌های نوبرانه، این گیاه را به صورت توده‌ای یا در بسترهای گل بکارید. یک ترکیب کلاسیک ترکیب قدومه های  نارنجی رنگ با گل های  آبی رنگ فراشم مکن ((Myosotis sylvatica) forget-me-nots) می‌باشد. قدومه با لاله  ((tulips هم ترکیب زیبایی تشکیل می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد