پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

طراحی کاشت‌ برای‌ یک‌ باغ‌ غیر رسمی‌( باغ های انگلیسی )

  

تصویر از کتابWild flowers  انتخاب شده است

انگلیسی‌ ها این‌ سبک‌ اتفاقی‌ را در باغهای‌ طبیعی خود ابداع کرده‌اند(رجوع کنید به سبک باغ سازی اروپا دکتر انصاری ). در این‌ باغها، رزهای‌ وحشی‌ (نسترن ها)حاشیه‌هایی‌ از ترکیب‌ گیاهان‌ چند ساله‌، بسترهایی‌ بالبه‌های‌ موج‌ دار و گیاهانی‌ با ارتفاعهای‌ متفاوت‌ وجود دارند که‌ حالت‌ وحشی ‌هنرمندانه‌ای‌ را ایجاد می‌کنند.

اگر موافق‌ چنین‌ باغی‌ هستید به‌ زمان‌ گلدهی‌ و ترکیب‌ رنگی‌ که‌ طبیعی‌ به‌ نظرمی‌رسد، توجه‌ نمایید هدف‌، داشتن‌ تخته‌ رنگ‌ مطبوعی‌ از شکوفه‌ در سراسر فصل‌ بدون‌حالتی‌ که‌ از قبل‌ آنرا طراحی‌ کرده‌ باشید، است. زمان‌ گل‌ دهی‌ در این‌برنامه‌ را به‌ عنوان‌ یک‌ راهنمای‌ تقریبی‌ به‌ کار می رود ، از اینکه‌ کدام‌ گیاهان‌ با هم‌ شکوفه ‌می‌دهند، آگاه‌ شوید جهت‌ کمک‌ به‌ تقلید از یک‌ حالت‌ وحشی‌، گستره‌ای‌ از ارتفاع‌ها راانتخاب‌ نمایید. گیاهان‌ بومی‌ و گیاهان‌ مطبویی‌ که‌ از دیر باز مورد استفاده‌ قرار برای‌ باغهای‌ غیر رسمی‌، ایده‌ آل‌ محسوب‌می‌شوند، این‌ گیاهان‌ خودرو و بی‌ ادعا به‌ نظر می‌رسند.

بنابراین شما باید طیف وسیعی از گیاهان بومی - اصطلاحا وحشی - را بشناسید و برای هر یک جدولی مانند آنچه که این سایت برای معرفی گیاه در نظر گرفته تهیه نمایید.

بافت، فرم، رنگ برگ،  گل، ارتفاع و گستردگی آن را فراموش نکنید و از همه مهمتر طبیعت راهنمای خوبی برای شماست.

به یاد داشته باشید که ما در فضای سبز علف هرز نداریم، از وارد کردن گیاهان غیر بومی که شناخت کافی از آن ها نداریم خودداری کنیم زیرا ممکن است حالتی مهاجم به خود گرفته و نه تنها منظر ما را در بلند مدت از بین می برد بلکه با حذف گیاهان بومی ممکن است ذخیره ژنتیکی ما را هم با خطر مواجه سازد.

نظرات 1 + ارسال نظر
M جمعه 11 آذر 1390 ساعت 11:40


mer30 asisam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد