پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

گل ستاره‌ای زرد Cosmos sulphureus

 

 

ASTERACEAE

YELLOW COSMOS

گل ستاره ای زرد ) شاه اشرفی زرد) معمولا در طول فصل رشد زحمت و دردسری ندارد. این نوع را به باغ گل‌های شاخه بریده بیفزایید؛ شکوفه‌های رنگارنگ آن به دسته‌های گل زیبایی وصف‌ناپذیری می‌بخشد.

شرح ویژگی‌ها

این گیاه یک‌ساله‌ای است نیمه بادوام که انبوهی از برگ‌های بریده بریده، به رنگ سبز تیره می‌دهد. ساقه‌های نازک از اواخر تابستان تا یخبندان گل‌های مروارید مانند (daisy-type) بسیار زیبا به صورت منفرد یا نیمه دوبل دارند. عرض این شکوفه‌های زرد، نارنجی و قرمز 5/2 تا 5 سانتی‌متر است.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع 60 تا 90 سانتی‌متر؛ گستردگی 45 سانتی‌متر.

بهترین محل پرورش

آقتاب کامل؛ خاک معمولی با زهکشی خوب.

روش پرورش

برای زودترین گل‌دهی 4 تا 6 هفته قبل از آخرین یخبندان دانه را در فضای بسته کشت کنید. دانه را در عمق 6 میلی‌متری بکارید. پس از آخرین یخبندان گیاه را بیرون ببرید. پرورش این گل به طریق کشت مستقیم دانه در باغ حدود آخرین زمان یخبندان به سادگی انجام پذیر است. گیاهان یا جوانه‌های نازک را با فاصله 30 سانتی‌متر از هم بکارید. چیدن گل‌های پژمرده می‌تواند به طولانی‌شدن فصل گل‌دهی کمک کند. اگر تعدادی از گل‌ها را بگذارید تا در اواخر فصل بالغ شوند (به رشد کامل برسند)، گیاه بذرافشانی خواهد کرد.

کاربرد در فضای سبز

گل ستاره ای زرددر بسترهای گل، مرزها و باغ‌های کانتینری، برای ایجاد رنگ‌های روشن و درخشان آخر فصل مناسب است. این گیاه انبوه جای خالی یک‌ساله‌ها و چندساله‌هایی را که در بهار گل‌دهی می‌کنند، به خوبی پر می‌کند.

دیگر نام‌های متداول

Klondike cosmos

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد