پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

Cosmos bipinnatus گل ستاره‌ای

 

 

 

ASTERACEAE

COSMOS

شاه اشرفی یا گل ستاره ای برای پرکردن جای خالی یک‌ساله‌ها و چندساله‌هایی که زود گل‌ دهی می‌کنند از گل ستاره ای که گیاهی سریع الرشد است؛ استفاده کنید. گل‌های پژمرده را بچینید تا گل‌های بیشتری به بار بنشیند؛ تعدادی از گل های پژمرده را به منظور بذرافشانی گیاهی باقی بگذارید.

شرح ویژگی‌ها

این یک ‌ساله ‌نیمه‌ بادوام و متداول را به خاطر گل‌های رنگارنگشان پرورش می‌دهند. این گیاه انبوه برگ‌های سبز خوش برشی دارد. در اواخر تابستان و پاییز بر سر ساقه‌ها، گل‌های سفید، صورتی یا قرمز می‌شکفند. شکوفه‌های مروارید مانند daisy-type منفرد و یا نیم دوبل می‌تواند تا 10 سانتی‌متر رشد کند.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع 90 تا 120 سانتی‌متر؛ گستردگی 45 سانتی‌متر.

بهترین محل پرورش

بهترین شرایط پرورش گیاه؛ آفتاب کامل با خاک معمولی نسبتا رطوبت با زهکشی خوب است. هرچند این گیاه می تواند محل های نیم سایه را نیز تحمل کند.

شیوه پرورش

برای زودترین گلدهی در بهار نشای این گیاه را بخرید یا 3 تا 4 هفته قبل از آخرین یخبندان کاشت دانه را در فضای بسته آغاز کنید. دانه‌ها را در عمق 6 میلی‌متری بکارید. 12 هفته پس از آخرین یخبندان گیاه را بیرون ببرید. حدود زمان آخرین یخبندان نیز می‌توانید دانه را مستقیما در باغ بکارید. اوایل تابستان نوک ساقه‌ها را بچینید تا شاخه و گل بیشتری تولید شود.

کاربرد در فضای سبز

Cosmos به بسترهای گل، مرزها و چمنزارها meadow ارتفاع و رنگ می‌افزاید. در باغ‌های کلبه‌ای بسیار زیبا به نظر می‌رسد. برای دسته‌گل هم در باغ گل‌های شاخه بریده تعدادی از این گل‌ها بکارید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سوسن دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 11:14

ممنون از توضیحات خوبتون.
من دانه های این گیاه را دارم و میخوا م خودم بکارمشون با توجه به این که الان نزدیک به آخرای خرداد ماه است میشه بهم بگین چیکار کنم؟
ممنون

شما می بایست اواخر زمستان این گیاه را در گلخانه می کاشتید و سپس در اردیبهشت آن را به صورت نشا در محل اصلی منتقل می کردید
یا اینکه بذرها را تنک تر در اول بهار در زمین اصلی طبق دستور پشت پاکت می کاشتید
در ضمن قوه نامیه بذر را فراموش نکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد