پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

نام علمی: Cichorium endive

  

نام انگلیسی: Endive and Escarole

نام تیره: compositae

نام فارسی: شیکوره

در مناطق گرم، می توان کاسنی را بین بوته های گوجه فرنگی کشت کرد. در این گونه نقاط علاوه بر تامین سایه، صرفه جویی در فضا هم خواهیم داشت.

شرایط مطلوب اقلیمی: در مناطق معتدل به عنوان سبزی زمستانه کشت می شود. آفتاب کامل نیاز دارد اما در مناطق گرمتر در فضای نسبتا سایه هم خوب رشد می کند.

شرایط مطلوب خاکی: به خاک حاصلخیز با زهکش خوب با PH نیاز دارد.

راهنمای کشت: در مناطق با بهار سرد، کشت را 8 هفته قبل از آخرین سرما انجام دهید. یک ماه قبل از آخرین سرما، فاصله گیاهان را به 30-25 سانتی متر از هم افزایش دهید.

اگر سرمای شدید شروع شد، گیاهان را بپوشانید. در مناطق گرمتر بهتراست به عنوان محصول پاییزه وسط تابستان کشت انجام شود و دوماه قبل از اولین سرما یا بیرون آورده شوند.

گاهی با برگرداندن و معکوس قراردادن گلدان یا جعبه روی گیاهان، یا گره زدن برگ های خارجی بالایی به هم (تا مرکز در سایه قرار گیرد) مشکل مرتفع می شود. در نقاط مرطوب گره زدن برگ های بالایی سبب پوسیدگی باکتریایی برگ ها از داخل می شود.

آفات و بیماری ها: برای جلوگیری از مشکل قارچ سفیدک، جریان هوای مطلوب و تهویه مناسب ایجاد نمایید.

مشکلات متداول: به خوبی آبیاری انجام دهید و در نقاط گرم از سایه دهی استفاده نمایید تا از قهوه ای شدن انتهای برگ ها جلوگیری شود.

تعداد روز برای بلوغ: 100-80 روز

برداشت و ذخیرسازی: صبح زود، تمام اندام بالایی گیاه (head) را از پایین قطع کنید. آن را در دستمال کاغذی و سپس در پلاستیک قرار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد