پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

گل استکانی Campanula medium

CANTERBURY BELLS

برای این که سال آینده این گل را داشته باشید درمورد کاشت دانه‌ها طی تابستان‌ برنامه‌ریزی کنید و یا گل های استکانی کاشته شده در ظروف کاشت را یا گیاهان کانتینری را که در زمستان کشت شده‌اند در فصل بهار خریداری کنید.

شرح ویژگی‌ها

گل استکانی در اولین سال خود گل و بوته‌ای پربرگ می‌دهد، برگ‌های آن دندانه‌دار و نیزه‌ای شکل هستند. سال دوم ساقه‌های باریکی می‌دهد که در نوک آنها خوشه‌ آویخته گل‌های زنگوله‌ای شکل در رنگ‌های سفید، صورتی یا ارغوانی می‌شکفند. گل‌های شکفته در بهار و اوایل تابستان ممکن است تکی باشند یا با فنجان رنگین و وسیعتر دیگری احاطه شوند.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع 45 تا 90 سانتی‌متر؛ گستردگی 30 سانتی‌متر

بهترین محل پرورش

آفتاب کامل؛ خاک معمولی با زهکشی خوب

شیوه پرورش

تابستان دانه این گیاه را در هوای آزاد، در گلدان و یا در بستر گلخانه بیفشانید روی دانه را به نرمی پوشانده و تا زمان جوانه‌زدن دانه، خاک را مرطوب نگه‌دارید. پاییز یا اوایل بهار گیاه را به محل موردنظر خود برده و در فاصله 30 سانتی‌متری از هم بکارید. گل‌های پژمرده را بچینید تا مدت گل‌دهی افزایش یابد. گیاهانی که گلدهی آنها تمام شده است را از خاک درآورید.

کاربرد در فضای سبز

گل استکانی برای باغ‌های کلبه‌ای انتخابی طبیعی هستند. در بسترها و مرزها این گل‌ها را به صورت توده‌های کوچک در کنار یک‌ساله‌ها و چندساله‌هایی که دیرتر از آنها گل‌می‌دهند بکارید، به این ترتیب جای گیاهانی را که دوره شان تمام شده و در اواسط تابستان ار خاک خارج می شوند، پر خواهند شد. درظروف کاشت و باغ‌ گل‌های شاخه‌بریده هم از این گیاه استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد