پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

بگونیا فلورانس Begonia Semperflowers-cultorum hybrid

  

WAX BEGONIA 

بگونیای فلورانس در طی فصل به مراقبت کمی نیازمند است. با شروع زمستان آن را از خاک بیرون بیاورید یا یک سوم آن‌را ببرید و آن را برای گل‌دهی در فصل زمستان در گلدان بکارید.

شرح ویژگی

این گل‌ها چندساله‌های حساسی هستند اما به صورت یک‌ساله‌های حساس کشت می‌شوند. بر روی ساقه‌های گوشتی و آبدار برگ‌های براق، مدور، سبزرنگ یا قهوه‌ای مایل به قرمز می‌روید. توده کپه‌ای این گیاه پوشیده از گل‌های تکی یا دوتایی به ارتفاع 18 میلی‌متر و به رنگ‌های قرمز، صورتی یا سفید است و از ماه ژوئن (خرداد) تا فصل یخبندان گل می‌دهد.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع و گستردگی این گیاه 15 تا 20 سانتی‌متر می باشد.

بهترین محل پروش

محلی از نیمه‌سایه تا آفتابی و خاکی مرطوب با مواد افزودنی آلی برای این گیاه مناسب است. در مناطقی که تابستان‌های داغ دارند صبح آفتابی و بعدازظهر سایه‌دار ایده‌آل است. انواعی که برگ‌هایی به رنگ قهوه‌ای دارند در برابر آفتاب و گرما پرتحمل‌تر هستند.

شیوة پرورش 

ساده ترین راه تکثیر بگونیاهایی فلورانس این است که نشای این گیاه را در فصل بهار خریداری کنید. اگر می‌خواهید خودتان دانه آن را بکارید، بذر گردمانند آن را حداقل 12 هفته قبل از آخرین زمان یخبندان بیفشانید روی دانه را درون کیسه‌ای پلاستیکی قراردهید. نشانه‌ها را پس از آخرین یخبندان یعنی زمان‌که دمای هوا در شب بالای 10 درجه سانتی‌گراد است بیرون برده با فاصله 15 تا 20 سانتی‌متر از هم بکارید.

کاربرد در فضای سبز

بگونیای فلورانس  برای استفاده در حاشیه‌ها به عنوان بسترهایی از گل، ایده‌آل هستند. در گلدان‌ها، جعبه‌های جلوی پنجره‌ها و سبدهای معلق بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد