پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ابری Ageratum houstonianum

 

 

 

گل های ابری 

نیاز کمی به مراقبت دارند؛ در واقع فقط در زمان خشکی و بی‌آبی نیازمند آبیاری هستند. اگر گل‌دهی این گیاهان متوقف‌ شد آنها را تقریبا از وسط قطع کنید و برای تحریک رشد گیاه تازه به آن آب و کود بدهید.

شرح ویژگی‌‌ها

گیاهی یک‌ساله، نیمه‌بادوام و با انبوهی از برگ‌های سبز کرک‌دار می باشد. از اوایل تابستان تا فصل یخبندان برگ‌ها پوشیده از گل‌ خوشه‌های  پفکی به طول 6 تا 12 میلی‌متر می‌شوند و تونالیتة رنگ آن آبی قفایی، آبی بنفش، صورتی یا سفید می باشد.

ارتفاع وگستردگی

ارتفاع این گیاه معمولا به 15 تا 30 سانتی‌متر و گستردگی آنها به 12 تا 20 سانتی‌متر می‌رسد.

بهترین محل پرورش

محلی کاملا آفتابگیر تا نیمه‌سایه؛ خاک معمولی با زهکشی خوب و مواد افزودنی آلی نیازمند است. در تابستان‌های گرم تا داغ، محلی که صبح‌های آفتابی و بعد‌ازظهر‌های سایه‌دار داشته باشد محلی مناسب می باشد.

شیوه پرورش

نشاهای این گیاه را در بهار خریداری کنید یا بذر آن را 6 تا 8 هفته پیش از آخرین یخبندان در زمین بکارید. بذر را بر سطح خاک بپاشید و آن را به نرمی در خاک فروکنید وجعبه کاشت بذر را در پوشش پلاستیکی قراردهید تا زمانی‌که جوانه‌ها ظاهر شوند. این نشا‌ها را بعد از آخرین یخبندان بیرون بیاورید.رقم های متراکم و انبوه را با فاصله 15 تا 20 سانتی‌متر از یکدیگر بکارید؛ این فاصله برای رقم های بلند 30 سانتی‌متر می باشد.

کاربرد در فضای سبز

رقم های متراکم برای بستر گل‌ها، حاشیه‌ها و افزودن تنوع رنگی به ظروف کاشت و جعبه های گل (Containers) ایده‌آل هستند. استفاده از گل‌های شاخه‌بریده و انواع ساقه بلند آن به عنوان گیاه تاکیدی باغ عالی می باشد.

دیگر اسامی متداول

Floss flower 

 

لطفا در باره این وبلاگ نظر خود را اعلام فرمایید

نظرات 2 + ارسال نظر
سپـهر شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 16:49 http://GreenDream.BlogSky.Com

؟؟؟؟

عبدی شنبه 8 مرداد 1390 ساعت 23:23

وبلاگ بسیار خوبی بود به من که یه طراح فضای سبز هستم خیلی کمک کرد

خدمت به شما جوان های توانمند افتخار منه و از اینکه وبلاگ مفید بود خوشحال هستم به مب سر بزن در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای بچه های فضای سبز دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد