پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

گل اشرفی Coreopsis tinctoria

ASTERACEAE

CALLIOPSIS

Calliopsis از طریق بذرافشانی مستقیم به راحتی پرورش یافته و به توجه اندکی احتیاج دارد. بریدن این گیاه از یک سوم آن در اواسط یا اواخر تابستان می‌تواند به طولانی‌شدن فصل گل‌دهی کمک کند.

شرح ویژگی

Calliposis یک‌ساله‌ای است بادوام، رنگارنگ و با رشد سریع. ساقه‌های نازک (wiry)، برگ‌های سبز و باریک و گل‌های مروارید مانند ((daisy-type تکی یا دوتایی به پهنای 5/2 تا 5 سانتی‌متر دارند. این گل‌ها ممکن است که تماما زرد یا نارنجی هم باشند. این گیاهان می‌توانند از اواسط تابستان تا یخبندان گل بدهند.

ارتفاع و گستردگی

این گیاه بستگی به رقم آن داشته و به طور متوسط ارتفاعی درحدود 60 تا 90 سانتی‌متر دارد، گستردگی آن نیز به 30 سانتی‌متر می‌رسد.

شیوه پرورش

Calliopsis از بذوری که اوایل تا اواسط بهار مستقیما در خاک باغ کاشته شده به‌ سرعت می‌روید. همین‌طور می‌توانید حدود 6 هفته قبل از آخرین زمان یخبندان در فضای بسته دانه آن ‌را در عمق 3 میلی‌متری بکارید. این گیاهان را حول و حوش زمان آخرین یخبندان بیرون ببرید. نشاها یا جوانه‌های باریک را در فاصله 20 سانتی‌متر از همدیگر قراردهید. در خاک اطراف گیاهان جوان رقم های بلند قیم قراردهید تا از ساقه‌ها در حین رشد محافظت و به آنها کمک کنند.

کاربرد در فضای سبز

برای این‌که بتوانید به سرعت و با مراقبت آسان به بسترها و مرزها رنگ بیفزایید، به اشرفی اعتماد کنید. در باغ‌های چمنی (meadow gardens) هم زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. برای ایجاد ترکیب‌های تازه و با طراوت تعدادی از این گیاه را در باغ‌ گل‌های شاخه بریده پرورش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد