پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پیچک سه رنگ Convolvulus tricolor

 

 

CONVOLVULACEAE

DWARF MORNING GLORY

پرورش این گیاه یکساله‌ متراکم و بادوام، ساده است این گیاه از اواسط تابستان تا اوایل پاییز گل می‌دهد. کولیتوار “Royal Ensign" این گیاه گل‌های آبی پررنگی دارد که وسط آنها سفید و زرد است.

شرح ویژگی‌ها

این گیاه برگ‌هایی سبزرنگ و انبوه دارد که فرم آنها از باریک تا بیضی شکل متفاوت  است و بر سر آن‌ها گل‌های زیبایی به شکل شیپور به عرض 7/3 سانتی‌متر می‌شکفد. رنگ بخش بیرونی این گل‌ها ارغوانی، آبی تیره و وسط آنها سفید درخشان و گلویی ((throat آنها زرد روشن است.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع تا 30 سانتی‌متر؛ گستردگی 20 تا 45 سانتی‌متر.

بهترین محل پرورش

بهترین محل پرورش؛ شرایط آفتاب کامل با خاک معمولی با زهکشی خوب است هرچند این گیاهان  سایه سبک را نیز تحمل می کند.

روش پرورش

برای زودترین گل‌دهی 6 هفته قبل از آخرین یخبندان دانه‌ها را بنشانید. شب تا صبح دانه را خیسانده، بعد آن را در گلدان‌های توربی مجزا در عمق 6 میلی‌متری بکارید. Dwarf morning glorg از دانه‌ای که پس از آخرین یخبندان مستقیما در باغ کاشته شده باشد هم به راحتی رشد و پرورش می‌یابد. نشا‌های باریک را با فاصله 20 سانتی‌متر از یکدیگر بکارید. دور این گیاهان جوان قیم بگذارید تا از ساقه‌های آن‌ها محافظت کنند. در دوره‌های زمانی خشک آنها را آبیاری کنید. برای طولانی کردن فصل گل‌دهی، گل‌های پژمرده را بچینید.

کاربرد در فضای سبز

این گل‌ را در نزدیکی‌ قسمت جلویی بسترها و مرزهای گل یا در باغ‌های کانتینری بکارید. اگر به حالت آبشاری از جعبه‌های گل جلو پنجره و سبدهای معلق آویزان باشد جذابیت خاصی پیدا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد