پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

کوبا Cobaea scandens

  

CUP AND SAUCER VINE

گل‌های زنگوله‌ای شکل کوبا در اوایل باز شد نشان سبز روشن هستند، بعد از گذشت مدتی از عمرشان ارغوانی یا سفید می شود. گل‌های بالغ بویی شیرین و شهد مانند دارند.

شرح ویژگی‌ها

این پیچ بالارونده چندساله حساس به صورت یک‌ساله‌ای نیمه‌بادوام پرورش می‌یابد. دارای برگ‌هایی مرکب و پیچک‌هایی است که به بالارفتن ساقه‌ها کمک می‌کنند. از اواخر تابستان تا یخبندان غنچه‌های پف کرده آن روی ساقه‌های بلند می‌شکفند وگل‌هایی زنگوله شکل به ارتفاع 5 سانتی‌متر تولید می کنند. پایه هر زنگوله‌ را کاسبرگ‌هایی کوتاه، سبزرنگ و گلبرگ مانند احاطه کرده است.

ارتفاع و گستردگی

این گیاهان تا ارتفاع 3 متری یا بیشتر می‌توانند رشدکنند؛ ارتفاع و گستردگی نهایی بستگی به اندازه تکیه‌گاه و پایه شان دارد.

بهترین محل پرورش

آفتاب کامل (مناطقی که تابستان داغ دارند، بعدازظهر سایه دار) خاک معمولی تا مرطوب با زهکشی خوب و مواد آلی افزودنی.

شیوه پرورش

از کار گذاشتن تکیه گاهی محکم برای بالارفتن "کوبا" اطمینان حاصل کنید. 8 تا 10 هفته قبل از آخرین یخبندان کشت دانه‌ها را درون خانه انجام دهید. بذرهای تخت را یک شب در آب گرم گذاشته تا خیس بخورند، بعد آنها را در حاشیة مورد نظر در گلدان توربی (Peat pots) بکارید. در هر گلدانی 2 یا 3 دانه را در عمق 6 میلی‌متری بنشانید. موقعی‌که جوانه‌ها سر برآوردند اضافی‌ها را بچینید تا در هر گلدانی یکی باقی بماند. پس از آخرین یخبندان این گیاهان را با فاصله 30 سانتی‌متر از یکدیگر بکارید.

کاربرد در فضای سبز

برای محل های خلوت یا مکان هایی که سایه تند دارند پرده گیاهی عالی است. برای باغ‌های کلبه‌ای زمینه‌ای شگفت‌انگیز فراهم می آورد.

نام‌های متداول دیگر

Mexicanivy, cathedral bells

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد