پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

یزد شهر بادگیرها

سلام

دوستان عزیزی که با استقبال بی نظیر خود از این وب مرا تشویق می کنید تا با تلاش بیشتر مطالب را آماده و تقدیم کنم.  

هفته شلوغی خواهم داشت به یزد و شیراز نیر خواهم رفت.

هر هفته برای انجام کاری به پزد سفری یک روزه دارم امروز نیز عازم هستم. با خودم فکر می کردم ،برای این که وقفه در ارایه قولی که داده ام- که هر روز یک گیاه معرفی کنم - به وجود نیاید چگونه عمل کنم.  

نمی دانم شما هم به یزد رفته اید؟ از کودکی به ویژه از وقتی که به مدرسه رفتم همیشه وقتی نام یزد به گوشمان می خورد یاد شهر بادگیرها می افتادیم شهری که به بادگیرهای خود مشهور است!!  

اما اکنون دیگر با یادآوری یزد دلم می گیرد می دانید چرا؟  

شاید دغدغه های شهرسازی و معماری و هجوم سازه های ناهمگون با بافت شهر آدمی را دچار عذاب کند اما ...

به سایت یونسکو که سر بزنید و کنکاشی در آن داشته باشید متوجه می شوید که بادگیر به عنوان میرات تمدن عربی آن هم از نوع اماراتی آن ثبت شده!!! غصه نمی خورید؟ غمگین نمی شوید؟ مردم یزد چه آدم های صبوری هستند! مردمی که صدها سال فبل با تلاش خود و مهندسان و معمارانی که حتی در خاطر شهر نیز زیر خروارها خاک خفته و به فراموشی سپرده شده اند و در این شلوغی های بی حد و حصر هیچ کس آن ها را به یاد نمی آورد از یاد برده اند که بادگیر را آن ها خلق کرده اند!!!! 

دلم برای دیدن آن همه زیبایی لک زده و بکارت چشمانم از این همه تنهایی نمی ترکد اما اندوهگین هستم و بسیار دلتنگ....  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد