پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

مینای بهاره Callistephus chinensis

 

 

 

CHINA ASTER

از اواخر تابستان تا فصل سرما و یخبندان مینای بهاره ها، گل‌های سفید، کرم، صورتی، قرمز، ارغوانی یا آبی می‌دهد. برای کاهش بیماری، آن را هرسال در مکانی دیگر بکارید.

شرح ویژگی‌ها

این گیاه یک‌ساله حساس را به خاطر گل‌های زیبایش پرورش می‌دهند. برگ‌ها، برگهایش دندانه‌دار و سبز هستند با گل‌های پفکی (puffy) یا مروارید مانند آن daisy-type به صورت تکی و یا دوتایی می‌رویند و پهنای آنها 5/12 سانتی‌متر است.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع 30 تا 60 سانتی‌متر؛ گستردگی 30 تا 45 سانتی‌متر.

بهترین محل پرورش

آفتاب کامل با خاک معمولی با زهکشی خوب با مواد آلی افزودنی.

شیوه‌پرورش

برای گل‌ دهی در آخر تابستان نشا‌ها را در بهار بخرید یا دانه‌ها را 6 هفته قبل از آخرین یخبندان در فضای بسته در عمق 3 میلی‌متری بکارید.  

12 هفته بعد از آخرین یخبندان، وقتی که هوا گرم شد این گیاه را به بیرون منتقل کنید. برای گل‌دهی پاییزی پس از آخرین یخبندان دانه را مستقیما درباغ بکارید. برای افزایش شاخه‌ها نوک ساقه‌ را اوایل تابستان بچینید. برای کولیتوارهای بلند قیم بگذارید. برای جلوگیری از پراکندگی و انتشار زردی در گل که باعث زردشدن گیاه و متوقف شدن رشد آن می‌شود، Ophids را با اسپری صابون بر روی گل‌ها کنترل کنید؛ گیاهان مبتلا به این بیماری را از بین ببرید. پژمردگی aster wilt بیماری‌ای است که از خاک ناشی می‌شود و باعث می‌شود که سر گیاه پایین بیفتد؛ گیاهان مبتلا به این بیماری را هم از بین ببرید.

کاربرد در فضای سبز

برای داشتن رنگ‌های آخر فصل این گیاه را به صورت توده‌ای یا در ترکیب با گیاهان دیگر، در بسترها، مرزها و ظروف کاشت بکارید. در باغ گل‌های شاخ‌ بریده هم می‌توانید از آنها بهره مند شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد