پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

برووالیا Browallia speciosa

 

 

BROWALLIA

برووالیا در ترکیب با سایر گل‌های سایه‌پسند مثل wax begonia، hosta و fern ها زیبا می‌شوند. برای رشد بهتر این گیاه سطح خاک را غبار پاشی کنید تا خاک همیشه مرطوب بماند. در دوره‌های زمانی خشک آنها را آبیاری کنید.

شرح ویژگی‌ها

این گیاه چندساله حساس است و معمولا به صورت یک‌ساله‌های حساس پرورش می‌یابد. گیاهی انبوه و شکل نیزه‌ای دارد، برگ‌هایی سبز و گل‌هایش ستاره‌ای و به عرض 5 سانتی‌متر با گل‌های ارغوانی، آبی یا سفید آن از تابستان تا یخبندان شکوفه‌ می‌دهند.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع و گستردگی؛  به نوع کولیتوار آن بستگی دارد  ولی معمولا 20 تا 45 سانتی‌متر است.

بهترین محل پرورش

نیمه سایه؛ خاک معمولی تا مرطوب به اضافه موادآلی افزودنی.

شیوه پرورش

در بهار این گیاه را خریداری کنید یا خودتان در داخل خانه 8 هفته قبل از آخرین یخبندان کاشت گیاه را انجام دهید. دانه را به نرمی در خاک فروکنید. تا زمان جوانه‌زدن گیاه، گلدان را درون کیسه‌ای پلاستیکی قراردهید. پس از آخرین یخبندان آن‌را بیرون ببرید. کولیتوارهای بلند را با فاصله 45 سانتی‌متر از هم قراردهید. بین نمونه‌های متراکم فقط 25 تا 30 سانتی‌متر فاصله بگذارید. سرساقه‌های جوان را یک یا دوبار بچینید، به این ترتیب گیاه متراکم و پرشاخه خواهد شد. برای گل‌دهی در زمستان قبل از یخبندان گیاه را از خاک درآورید، آن را در گلدان گذاشته و به داخل خانه ببرید.

استفاده در فضای سبز

گل‌های ستاره ای شکل برووالیا بسترها و مرزها، سبدهای معلق، جعبه‌های گل جلو پنجره و باغ‌های کانتیری سایه‌دار را روشن و درخشان می‌کند.

دیگر نام‌های متداول

Sapphire

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد