پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

کلم زینتی Brassica Oleracea

 

 

ORNAMENTAL CABBAGE

کلم زینتی در اوایل فصل سرما که تقریبا پایان گلدهی اغلب گیاهان زینتی است منظره برجسته، شگفت‌انگیز و زیبایی دارند. این گیاهان در برابر یخبندان مقاومند و تا اواخر پاییز شادابی خود را به خوبی حفظ می کنند و حتی در طول زمستان تا اوایل بهار هم دوام می‌آورند.

شرح ویژگی‌ها

این گیاه دوساله است اما به خاطر گل‌زینتی با برگ‌های رنگارنگ پاییزی خود، به صورت یک‌ساله پرورش می‌یابد. برگ‌های آن نرم، براق و سبزآبی دارای خطوط صورتی، ارغوانی، کرم یا سفید هستند. وقتی در پاییز هوا رو به خنکی می‌رود، برگ‌های وسط که دور گل را احاطه کردند رنگین‌تر می‌شود تا جایی‌که دیگر فقط دور حاشیه‌ها سبز می‌ماند.

 Ornamental Kale خیلی شبیه این‌گونه است با این تفاوت که برگ‌های آن پرچین‌تر هستند.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع 30 تا 45 سانتی‌متر؛ گستردگی تا 45 سانتی‌متر.

بهترین محل پرورش

از آفتابگیر کامل تا سایه آفتاب ؛ خاک معمولی با زهکشی خوب.

پرورش

در مناطقی که تابستان داغ دارند، بذر را در فضای بسته بکارید؛ در جاهای دیگر بذر را بیرون در گلدان یا بسترهای گلخانه‌ای بکارید. در اواسط تابستان دانه را در عمق 6 میلی‌متری بکارید. در پاییز این گیاهان را به باغ منتقل کنید. آنها را در چاله‌هایی با فاصله 30 سانتی‌متری قرار دهید، عمق آنها باید طوری باشد که ساقه را تا پایین‌ترین مجموعه برگ ها بپوشانید. اگر کاترپیلارها به برگ‌ها آسیب رساندند، آنها را با دست بردارید یا اسپری BT بپاشید.

استفاده در فضای سبز

کلم های زینتی در فصل پاییز که عمر گیاهان یک‌ساله دیگر سر رسیده در تمام طول فصل به مرزها و بستر گل‌ها رنگ و رو می‌دهند. در ظروف (کانتینرها) و جعبه‌های جلوی پنجره هم بسیار زیبا و تماشایی هستند.

نام‌های متداول دیگر

Flowering caffage

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد