پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

براکتینتا Bracteantha bracteata

 

 

  STRAWFLOWER

چیدن این گل برای تهیه دسته‌های با طراوت یا برای خشک‌کردن باعث افزایش شاخه‌های این گیاه و تمدید فصل گل‌دهی می‌شود. این گل‌ها اگر در محیط تاریکی وارونه آویزان شوند سریع خشک می‌شوند.

 

شرح ویژگی‌ها

این گیاه یک‌ساله و نیمه‌بادوام را به خاطر گل‌های رنگارنگ و عمر طولانی آن پرورش می‌دهند. این گیاه انبوه دارای برگ‌های سبز، بلند و باریک و گل‌های مروارید مانند با پره‌هایی شق، کاغذی و شبیه به گلبرگ می‌باشد. از اواسط تابستان تا یخبندان این گل‌ها در رنگ‌های سفید، صورتی، میخکی، قرمز، نارنجی یا زرد به شکوفه می‌نشینند. پهنای گل‌ها وقتی کاملا باز شده‌باشند 5/2 تا 5 سانتی‌متر می باشد. مرکز گل‌ها زرد می‌باشد.

ارتفاع و گستردگی

این گیاه ارتفاع 60 تا 120 سانتی‌متر و با گستردگی 30 سانتی‌متر دارد.

بهترین محل پرورش

محل آفتابگیر با خاک معمولی و زهکشی خوب بهترین محل پرورش این گیاه است.

شیوه پرورش

برای اینکه زودتر به گل برسید، نشای آن را بخرید یا خودتان در داخل خانه 6 تا 8 هفته قبل از آخرین یخبندان دانه را بکارید. دانه را به نرمی درون خاک فرو کنید و گلدان را در کیسه‌ای پلاستیکی بگذارید تا زمانی‌که جوانه سر برآورد. گیاه را 2 هفته بعد از آخرین یخبندان بیرون ببرید، می‌توانید بعد از آخرین یخبندان این گیاه را مستقیما در باغ بکارید.

استفاده فضای سبز

Strawflowersها برای مدت طولانی به بسترها و مرزهای ساخته‌شده از گل، رنگ‌های متنوع اضافه می‌کند. در باغ‌ گل‌های شاخه‌بریده تعداد زیادی از این گل‌ها بکارید: برای خشک‌کردن هم خوب هستند. زمانی که این گل‌ها حدودا به اندازه یک چهارم باز شدند آنها را بچینید؛ زیرا در ضمن خشک‌شدن، بیشتر باز خواهند شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
صالح سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1390 ساعت 19:50 http://salehzanganeh.persianblog.ir/


سلام. خیلی ممنون از لطف شما همشهری عزیز. شما لطف دارید. باعث افتخاره منه! خیلی خوشحال شدم از آشناییتون. حتما، موفق و سربلند باشید.

استعداد جوانان علی آبادی بی تردید رشک برانگیز است و هم من را دچار شعف می کند.
اجازه می خواهم وب شما را لینک کنم و اگر شما هم تمایل داشتید وب پردیس را معرفی کنید.
سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد