پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

براکی کوم (کهفژ) Brachycome ibridifolia

 

SWAN RIVER DAISY

اگر کهفژها پس از اولین گل‌دهی ضعیف شدند، آنها را از وسط قیچی و خوب آبیاری کنید تا بتوانید تا فرارسیدن یخبندان گیاهی انبوه و متراکم و گل‌های بیشتری پرورش دهید.

شرح ویژگی‌ها

گیاهی یک‌ساله است که کپه ای انبوه از ساقه‌های نازک و برگ‌هایی خوش‌برش و شبکه‌ای ایجاد می‌کند. از اواسط تابستان تا فصل یخبندان این گیاه گل‌های 5/2 سانتی‌متری مدور مروارید مانند با تونالیتة رنگ آبی، ارغوانی، صورتی و سفید می‌دهد. مرکز گل‌هایی که عطر ملایم دارند ممکن است مشکی یا زرد باشد.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع گیاه تا 30 سانتی‌متر؛ گستردگی تا 45 سانتی‌متر می رسد.

بهترین محل پرورش

برای گل‌دهی زودتر و به موقع گیاهان گل‌دار را بخرید یا بیرون خانه بکارید. اگر بذر را در فضای بسته کشت می‌کنید این کار را 6 تا 8 هفته قبل از آخرین یخبندان انجام دهید. دانه‌ها را روی سطح بپاشید، به آرامی درون خاک فروکنید و گلدان را در کیسه‌ای پلاستیکی قراردهید تا زمانی که جوانه سربزند. بعد از آخرین یخبندان گیاهان را بیرون ببرید، یا بذر را در اواخر فصل بهار مستقیما در باغ بکارید. برای اینکه فرشی یکپارچه و یکنواخت از گل‌ها داشته باشید گیاهان را در فاصله 15 تا 20 سانتی‌متری از هم بکارید.

کاربرد در فضای سبز

براکی کوم ها برای بسترها و مرزهای حاشیه‌ای شگفت‌انگیز و اعجاب آور است. این گیاه عادت دارد بر روی زمین کشیده شود و همین عادت آن را برای جعبه‌های گل جلوی پنجره‌ها و سبدهای معلق انتخابی ایده‌آل می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد