پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

گل میمون Antirrhinum majus

 

SNAPDRAGON

توده‌ای از گل‌های میمون منظره‌ای چشمگیر ایجاد می‌کنند. نوک ساقه انواع کوتاه را پس از انتقال، قطع کنید تا شاخه‌دار، انبوه و کپه‌ای شوند.

شرح ویژگی‌ها

این گل‌ها چندساله ای حساسی هستند اما معمولا به صورت یک‌ساله‌های بادوام یا نیمه بادوام پرورش می‌یابند. این گیاهان یا کوتاه و کپه‌ای هستند یا بلند و نوک‌تیز. ساقه‌های این گیاه باریک وبرگ‌هایشان نازک و به رنگ سبز روشن است، بر سر آنها خوشه‌هایی از گل‌های لوله‌ای شکل قراردارد. این گل‌های مخملی و نرم در تابستان تقریبا به هر رنگی به جز آبی یافت می‌شوند. گاهی در یک گل دورنگ با هم وجود دارند.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع این گیاه از 30 تا 120 سانتی‌متر، گستردگی از 20 تا 45 سانتی‌متر می باشد.

بهترین محل پرورش

بهترین محل، محلی کاملا آفتابگیر تا سایه سبک با خاک معمولی زهکشی خوب به همراه کود گیاهی می باشد.

شیوه پرورش

نشا‌ها را در فصل بهار خریداری کنید یا خودتان 6 تا 8 هفته قبل از پایان یخبندان در فضای بسته، کشت دانه‌ها را آغاز کنید. پس از آخرین یخبندان دانه را مستقیما در خاک باغ که قبلا آماده کرده‌اید، بکارید. در فصل گرما آنها را آبیاری کنید. گل‌های میمون‌ مستعد زنگ هستند، زنگ‌ یک بیماری قارچی است و به صورت لکه‌های مایل به قهوه‌ای بر روی برگ پدیدار می‌شود، بهترین راه برای جلوگیری از این بیماری این است که آنها را به صورت یک‌ساله‌ها پرورش دهید.

کاربرد در فضای سبز

از انواع پا کوتاه به شکل توده‌ای یا در حاشیه‌ها به عنوان بستری از گیاهانی یک‌ساله استفاده کنید. استفاده از گل‌های میمون ساقه‌بلند در باغ‌ گل‌های شاخه‌بریده برای دسته‌گل‌های تازه و در باغ‌های کلبه‌ای مناسب می باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
بهروز پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390 ساعت 09:24 http://www.kubk.blogfa.com

سلام
ازوبلاگت دیدن کردم،عنوان وبلاگت عالیه منتهی سعی کن موضوعاتی که تووبلاگ قرار میدی فقط درمورد یک موضوع باشه اونم گیاهان زینتی تا توی اینترنت وبلاگت اعتبار داشته باشه
موفق باشی

کاوه جمعه 2 اردیبهشت 1390 ساعت 12:38 http://www.kavef4.blogsky.com

سلام........ یه مشکل هست و اون اینکه مطالب گرداوری شده شرایط اب و هوایی را اشاره نمی کند. و معمولا مربوطبه مکانهای سردسیر است.
ما که در گرمای ۶۰ درچه زندگی میکنیم ..............
مرسی تابعد

کاوه عزیز
ئرود بر شما
از اینکه به من سر زدی سپاس
اما بعد
همانطر که می دانید شرایط آب و هوایی بیشتر برای درختان و درختچه های زینتی و در برخی موارد برای گیاهان علفی و بوته ای در نظر گرفته می شود.
گیاهان معرفی شده تقریبا در شرایط مختلف آب و هوایی قابل کشت هستند زیرا گیاهان فضای باز بیشتر شرایط رطوبی و نیاز آبی آنها (در خاک) مهمتر است و آب مورد نیاز آنها به صورت مصنوعی تامین می شود.
آخر اینکه شما در کجا زندگی می کنید که دمای آنجا 60 درجه است؟
با همه احوال سپاس و بدرود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد