پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

پردیس

معرفی گلها و گیاهان زینتی- استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

تاج خروس Amaranthus caudatus

 

تاج خروس ها‌ هم زمانی که تازه و باطراوت هستند و هم زمانی ‌که خشک می‌شوند، زیبا هستند. اگر می‌خواهید این گل را برای خود نگه‌دارید آنها را از ساقه بچینید و در سطلی قراردهید به گونه ای که شرابه‌های آن ضمن خشک‌شدن به صورت طبیعی آویزان باشند.

شرح ویژگی‌ها

یک‌ساله‌ای است حساس و عجیب و غریب با ساقه‌های پهن، تنومند و پرشاخه، برگ‌های پهن و بیضی شکل به رنگ سبزروشن. رنگ این خوشه‌های پرگل، قرمز جگری تند می باشد که گاهی نیز به رنگ طلایی مشاهده می‌شود  که از اواسط تابستان تا زمان یخبندان از نوک ساقه‌ها آویزان هستند. طول این خوشه‌های طنابی و شرابه‌ای تا 45 سانتی‌متر می‌رسد.

ارتفاع و گستردگی

ارتفاع این گیاه 90 تا 150 سانتی‌متر و گستردگی آن حدود 60 سانتی‌متر می باشد.

بهترین محل پرورش

بهترین محل، محلی کاملا آفتابگیر با خاک معمولی و با زهکشی خوب می باشد. این گیاه تا حدی تحمل خشکی را دارد.

شیوه پرورش

بذر این گیاه را در فضای بسته و در عمق 3 میلی‌متری خاک بکارید. این کار را 4 تا 6 هفته قبل از آخرین یخبندان انجام دهید. دو یا سه هفته پس از آخرین یخبندان با گرم‌شدن هوا نشایاین گیاهان را با فاصله 45 سانتی‌متری از یکدیگر در هوای آزاد بکارید. می‌توانید جوانه‌ها را فورا درخاک گرم بکارید، در این صورت خواهید توانست در اواخر بهار آنها را به باغ یا فضای سبز منتقل کنید.

کاربرد در فضای سبز 

در  بستر گل‌ها، مرزها و نیز در باغ‌های کلبه‌ای گیاه تاکیدی چشمگیر و برجسته ای است. به گل های شاخه بریده باغ تعدادی از این گیاهان را بیفزایید.

رقم ها

‘Viridis’  

یکی از انواع مشابه است با این تفاوت که گل‌های خوشه‌ای سبزرنگ دارد. ‘Pyamy Torch’ دارای ساقه‌های بلند به طول 45 تا 60 سانتی‌متر با برگ‌های ارغوانی و دارای خوشه‌های راست به رنگ قرمز جگری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد